אבי דגני -

אבי דגני – נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה

פרופ' אבי דגני

נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה

 

השכלה

אוניברסיטת תל-אביב – הסגל האקדמי  (משנת 1972)                     

תואר ראשון (B.Sc), האוניברסיטה העברית בירושלים

תארים, שני (M.A)  ושלישי (Ph.D), אוניברסיטת מינסוטה, מינאפוליס, ארה"ב.

 

תחומי התמחות:

 

מתודולוגיה מחקרית, אסטרטגיה של מידע, מחקרי שיווק, חברה ודעת קהל, חישובי פוטנציאל שוק, מערכות מידע ופתרונות עתירי מידע.

 

  • הקמה באוניברסיטת תל-אביב של אחת  המעבדות הראשונות בעולם למערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) ולחקר המרחב.
  • הקמת מעבדות דומות גם ב- Clark University   וב-  University of Iowa  בארה"ב.
  • ראש פרויקט ההקמה של "הדור החדש" של מערכת המידע הכללית של אוניברסיטת תל-אביב (1982)
  • פרופסור אורח באוניברסיטאות ובפורומים מרובים: ב- NATO, UNESCO, בביה"ס הבינלאומי ללימודים אסיאניים בבנקוק, תאילנד, ב- ISTIC (האקדמיה הסינית למדעים) ועוד.
  • הנציג הלאומי של האקדמיה למדעים של ישראל ב- CODATA – הועדה הבינלאומית לטיפול בנתונים לצרכי מדע וטכנולוגיה.
  • פעיל בפורומים בינלאומיים העוסקים במודיעין מסחרי תחרותי (CI) וכן בוועד המנהל את הפורום הישראלי בתחום זה (פימ"ת)

 

במסגרת פעילותו בחברה

  • במסגרת המח' הכלכלית של גיאוקרטוגרפיה: עריכה של חישובי פוטנציאל שוק וייעוץ לגופים מסחריים רבים, בישראל ובחו"ל בקשר עם פתיחת קניונים והתמהיל המסחרי שלהם, חנויות רשת – בתחומי המזון ותחומים אחרים, פרויקטים של נדל"ן, דיור מוגן, בתי קולנוע, ומיזמים רבים אחרים ופיתוח מערכים מסחריים, אורבאניים.
  • עיסוק נרחב במחקרים הבודקים ומודדים את ה"נכסיות" של מותגים (Brand Equity) מסוגים שונים. פיתוח מודל מחקרי לניתוח הנכסיות של מותגים ((BrandWise.
  • בין היישומים: בדיקת חוזק המותגים ומרכיבי החוזק שלהם, בהתייחס לשוק החשמל והאלקטרוניקה, למזון, עיתונות, ביגוד ואופנה, תרופות, מוצרי טיפוח הגוף והשער, חברות ביטוח, בנקים, מוצרים פיננסיים, מזון מהיר ועוד.